Gry na urządzenia przenośne "rządzą"
Według raportu firmy App Annie, specjalizującej się w badaniu światowego rynku aplikacji mobilnych, gry na urządzenia przenośne stanowią obecnie najbardziej dochodową część produkcji gier - zarówno jeśli chodzi o segment aplikacji na smartfony, jak i cały rynek tego rodzaju rozrywek. W 2017 r. udział gier w ogólnej liczbie pobrań aplikacji na urządzenia mobilne kształtował się na poziomie poniżej 40%. Jednocześnie w tym samym okresie wygenerowały one blisko 80% łącznych przychodów w iOS App Store i Google Play.
Po raz pierwszy aplikacje mobilne tego typu wyprzedziły komputery stacjonarne i konsole już w 2014 r. Natomiast w ubiegłym roku wartość tego rynku była odpowiednio 2,3 razy wyższa niż rynku gier na pecety i Mac’i oraz 3,6 razy większa niż wartość wydatków na gry na konsole.
Doskonałym przykładem dynamiki może być mobilna wersja hitu "PlayerUnknown’s Battlegrounds" (popularny PUBG). Na pecetach w ciągu niecałego roku udało się jej zgromadzić ok. 30 milionów graczy. W samych tylko Chinach przeskoczenie tej cyfry zajęło wersji mobilnej niewiele ponad trzy tygodnie, a obecnie całkowitą liczbę pobrań można szacować na grubo ponad 60 milionów (iOS i Android, ze znaczną przewagą wersji iOS).