Chińskie media społecznościowe mobilizują się w walce z koronawirusem

Chińskie media społecznościowe mobilizują się w walce z koronawirusem
Jak podał chiński serwis technologiczny TMT Post, platforma społecznościowego mini-wideo Douyin, która jest chińskim odpowiednikiem popularnego na całym świecie TikToka, uruchomiła specjalny segment do obsługi informacji na temat rozprzestrzeniania się koronawirusa, który pochodzi z chińskiego miasta Wuhan. Pod hasztagiem #FightPneumonia, publikowane są nie tylko informacje od użytkowników ale również raporty specjalistów i doradztwo.

Poza podnoszeniem świadomości i dystrybucja ważnych informacji, Douyin ma służyć również jako narzędzie wsparcia dla lekarzy i personelu medycznego walczącego z wirusem, a także dla pacjentów, którzy zostali zakażeni. Analityk Daniel Ahmad napisał na Twitterze, że aplikacja uruchomiła „efekt wideo – Jiayou” (który oznacza zachętę), z którego użytkownicy mają korzystać, aby przesyłać pozytywne wiadomości wspierające lekarzy, personel medyczny i pacjentów”. Publikują tego rodzaju treści także osoby znane, celebryci i tzw. influencerzy.

Pierwszy przypadek zachorowania spowodowanego koronaawirusem został odnotowany w grudniu ub. roku w chińskim Wuhan. Wirus ten, ze zbliżonymi do zapalenia płuc objawami - gorączką, kaszlem i trudnościami z oddychaniem, zabił dotychczas co najmniej 18 osób. Według różnych informacji, zachorowało dotychczas 600 do 800 osób, wliczając w to przypadki w co najmniej siedmiu innych krajach. W środę władze lokalne Wuhan ogłosiły kwarantannę, zamykając komunikację dla 11 milionów mieszkańców regionu, mimo że wirus ten przedostał się już do innych obszarów kraju. Potem kwarantanna była rozszerzana na kolejne miasta.

Źródło: www.businessinsider.com

Mirosław Usidus