Rekordowa moc w małym silniku
Główne części robocze nowego typu silnika to wirnik i wał. Twórcy silnika z LiquidPiston niejako odwrócili typową konstrukcję Wankla, w której tłok o kształcie zbliżonym do trójkąta obraca się w obudowie podobnej kształtem do orzeszka ziemnego. W XTS-210 wirnik jest ukształtowany podobnie do orzeszka, a obudowa ma przekrój zbliżony do trójkąta. Dzięki takiemu układowi udało się wykorzystać dwie największe zalety silnika wysokoprężnego - dużą kompresję z bezpośrednim wtryskiem.
Jedną z najbardziej interesujących cech XTS-210 jest możliwość stosowania w nim wielu równych rodzajów paliw, w tym oleju napędowego i nafty lotniczej. Konstrukcja uzyskuje moc około 26,8 KM (20 kW) i moment obrotowy 29,4 Nm, przy 6500 obrotów na minutę.
Źródło: www.liquidpiston.com, zdjęcie: www.liquidpiston.com
Mirosław Usidus