Tworzenie muzyki. Zaawansowane brzmienia syntetyczne

W pierwszych czterech artykułach z naszego cyklu pokazaliśmy, w jaki sposób możemy stworzyć własną muzykę nie opuszczając wygodnego środowiska naszego komputera PC. Zapewne zauważyliście, że bazując na gotowych pętlach oraz domyślnych barwach pokładowych instrumentów wirtualnych programu Sony Acid Xpress 7 nie uda nam się uzyskać pod względem brzmienia więcej niż to, co zazwyczaj oferują niedrogie keyboardy dostępne w sklepach muzycznych i supermarketach. Zastanawialiście się zapewne nieraz, na czym polega różnica między brzmieniem ?amatorskim? a brzmieniem ?profesjonalnym? i dlaczego utwory, które słyszycie w radiu i z płyt odtwarzanych w domu brzmią znacznie ciekawiej niż nasze własne produkcje, zwłaszcza gdy zaczynamy zabawę w muzykę. Pominąwszy już doświadczenie i umiejętności, które są tutaj absolutnie kluczowe, jedną z dróg do sukcesu jest tworzenie własnych brzmień (w domyśle syntetycznych), o unikalnym charakterze i doskonale komponujących się z resztą instrumentów wykorzystanych w aranżacji. Zanim więc przejdziemy na wyższy etap naszej przygody z tworzeniem muzyki w środowisku komputerowym pozostańmy jeszcze przy naszym Acid Xpress, z którym zapewne już zdążyliście się zaprzyjaźnić, i spróbujmy wykreować ciekawy dźwięk - niech to będzie np. partia basu.