Trakcja elektryczna na niemieckiej autostradzie
Niemieckie władze otworzyły 5-kilometrowy odcinek autostrady pomiędzy Darmstadt a Frankfurtem wyposażony w trakcję elektryczną. Jak podał departament transportu kraju związkowego Hesja, eHighway będzie testowana w obu kierunkach do 2022 r. - z wykorzystaniem energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
Zainstalowany na tym odcinku system, opracowany po raz pierwszy przez niemiecki koncern Siemens w 2012 r., pozwala dużym pojazdom hybrydowym na ładowanie akumulatorów za pośrednictwem pantografów łączących się z trakcją podczas jazdy z prędkością do 90 km/godz. Wbudowane czujniki informują kierowcę ciężarówki, kiedy należy przełączyć się z powrotem na napęd spalinowy, gdy brak już zasilania z trakcji.
Systemy tego rodzaju oparte na napowietrznych liniach lub na szynach w jezdni były testowane już w innych krajach, np. w Szwecji. Oprócz ograniczenia zużycia paliwa ich celem jest także zmniejszenie emisji gazów cieplarnianych i zanieczyszczeń powietrza.