Tenisowa rakieta pozwalająca poczuć moc uderzenia w VR
Mike Chen z Narodowego Uniwersytetu Tajwańskiego w Tajpej i jego współpracownicy opracowali wydrukowany w 3D z włókna węglowego kontroler do gry wideo lub w wirtualnej rzeczywistości o nazwie AirRacket, który wykorzystuje pojemniki ze sprężonym powietrzem zaadaptowane z pistoletów do paintballa, będące w stanie wytwarzać natychmiastowo działające impulsy imitujące opory przy uderzeniach piłki.
Osoby testujące rakietę AirRacket w laboratorium, zauważyły, że oprócz tego, że gra staje się bardziej wciągająca, odczucia związane z uderzeniami pomagają im w celniejszym kierowaniu odbicia, a także wyczuwaniu, czy prawidłowo trafiają w piłkę. Chen i jego zespół zaprezentowali wyniki pracy na konferencji Human Factors in Computing Systems w Nowym Orleanie, w USA.
Materiał filmowy wyjaśniający działanie AirRacket:
Źródło: www.newscientist.com
Mirosław Usidus