Skarper - wymienny napęd, który robi z niemal każdego typowego roweru - rower elektryczny
Konstrukcja wymaga wymiany tylnej tarczy hamulcowej w rowerze na wersję DiskDrive, która pozwala mocować układ napędowy, ale bez niego jest po prostu tarczą hamulcową. Po zamocowaniu jednostki napędowej i zasilającej, wewnętrzna przekładnia silnika obraca przekładnię połączoną z tarczą hamulcową, napędzając koło tylne.
Po uruchomieniu Skarper ma oferować do 60 kilometrów jazdy ze wspomaganiem, przy maksymalnej prędkości 25 km/h. Silnik oferuje dwie opcje napędu - Eco, czyli oszczędzającą prąd w akumulatorze oraz Max, która jak łatwo się domyślić pozwala na najwyższe osiągi. Po dotarciu do celu, można łatwo odpiąć urządzenie i naładować baterię (do pełna) w ciągu 2,5 godziny. Skarper można nabyć w cenie około 1000 funtów, co zbliża go do ceny najtańszych e-rowerów, ale konstruktor argumentuje, że ze względu na elastyczność i jakość konstrukcji oraz ceny części gotowych e-bike’ów, wymienny moduł jest rozwiązaniem bardziej opłacalnym, nawet przy tej cenie.
Źródło: www.wired.co.uk, zdjęcie: www.skarper.com
Mirosław Usidus
Zobacz także:
Bambusowy rower
Elektrotechnika