Autonomiczne barki-roboty do tankowania wojskowych maszyn

Autonomiczne barki-roboty do tankowania wojskowych maszyn
Amerykańskie siły zbrojne w ramach projektu "Mayflower", testują zrobotyzowane autonomiczne platformy, na których lądować mogą jednostki pionowego startu i lądowania, czyli śmigłowce i samoloty typu VTOL. Główną funkcją tych autonomicznych platform jest tankowanie latających maszyn.

Partnerem technicznym w tym projekcie jest Sea Machines, firma z Bostonu, specjalizująca się w oprogramowaniu i systemach autonomicznych statków, która ogłosiła rozpoczęcie drugiej fazy swojego wieloletniego kontraktu z Departamentem Obrony Stanów Zjednoczonych. W ubiegłym roku firma z powodzeniem zademonstrowała zestaw oparty na autonomicznym systemie sterowania SM300 oraz technologii detekcji opartej na zaawansowanym systemie widzenia komputerowego. W trakcie drugiej fazy zostanie opracowany i ostatecznie wdrożony zestaw autonomicznego dowodzenia oraz kontroli na pełnowymiarowej platformie robotycznej.

Jedną z głównych zalet tego systemu jest to, że nie wymaga on budowania nowych jednostek pływających, korzysta z istniejących i dostępnych komercyjnie barek. Technika jest opracowywana przy wsparciu wielkich znanych firm z branży zbrojeniowej, takich jak: FOSS Maritime, Huntington Ingalls i Bell Flight.

Źródło: wwwbit.ly

Mirosław Usidus

Zobacz także:

Okręty i łodzie podwodne
Nie ma śruby - nie ma hałasu