Narzędzia matematyczne dla ucznia: GeoGebra (1) Narzędzia matematyczne dla ucznia: GeoGebra (1) | Matematyka
Mam jeszcze w oczach dyżurnego, który przed lekcją geometrii (mieliśmy oddzielne lekcje geometrii, algebry i trygonometrii ? w sumie było tego ?za moich czasów? pięć godzin matematyki ...
0
Alotropowe odmiany węgla Alotropowe odmiany węgla | Szkoła
Sadza jest używana jako napełniacz do gum i tworzyw sztucznych, jako pigment do tuszów, emalii, lakierów, farb. Ten miałki, czarny proszek, z którym najczęściej mają do czynienia kominiarze, ...
0
Bateria z Bagdadu Bateria z Bagdadu | Chemia
Spotkania z elektrochemią cz.1
0
Blaise Pascal. Myśliciel i konstruktor Blaise Pascal. Myśliciel i konstruktor | Matematyka
Tak zwani humaniści (piszę tak zwani, bo prawdziwi humaniści są gruntownie i wszechstronnie wykształconymi ludźmi), jeśli znają bohatera tego tekstu to raczej jako wybitnego katolickiego ...
0
Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica (3) Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica (3) | Matematyka
Nadal badamy możliwości programu Graphmatica. Zaczniemy od problemu dopasowania krzywej do danych doświadczalnych.
0
Ogniwa na kwas mrówkowy Ogniwa na kwas mrówkowy | Chemia
Teoretyczna sprawność zamiany energii chemicznej na elektryczną w ogniwach paliwowych może sięgać nawet 100%. Procent, ale na razie najlepsze z nich wodorowe- maja sprawność dochodzącą ...
0
Nazwy nowch pierwiastków Nazwy nowch pierwiastków | Chemia
Przez kilka dziesięcioleci nie nadawano nowo odkrytym pierwiastkom nazw, by nie stać się strona w konflikcie pomiędzy socjalizmem a kapitalizmem. Na początku lat 60.XX wieku odkryto pierwiastek ...
0
Chemiczny wulkan Chemiczny wulkan | Chemia
Jedną z bardziej widowiskowych reakcji chemicznych jest proces rozkładu dichromianu(VI) amonu (NH4)2Cr2O7 zwany ?chemicznym wulkanem?. Podczas reakcji wydziela się duża ilość porowatej ...
0
Atramenty sympatyczne Atramenty sympatyczne | Chemia
Rozpoczął się nowy rok szkolny, a wraz z nim  nauka chemii. Również w dziale chemicznym nie będziemy próżnowali i, wykonując wiele ciekawych doświadczeń, sporo się nauczymy (w myśl ...
0
Zmora - czy błogosławieństwo Zmora - czy błogosławieństwo | Matematyka
Uczniowie na ogół nie przepadają za rachowaniem z użyciem logarytmów. Niby teoretycznie wiadomo, że ułatwiają one mnożenie liczb, sprowadzając je do ? prostszego przecież ? dodawania, ...
0
Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica (2) Narzędzia matematyczne dla ucznia: Graphmatica (2) | Matematyka
Nadal badamy możliwości programu Graphmatica. Zaczynamy od użycia tego programu do rozwiązywania nierówności; najlepiej będzie, gdy rozpatrzymy kilka przykładów.
0